Sythia: "Ik ga voor de mensen zorgen die voor mensen zorgen"  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Sythia: "Ik ga voor de mensen zorgen die voor mensen zorgen"  

 

 

Het verhaal van Sythia

Waardeburgh is een zorgorganisatie met veel zorgmedewerkers die zorg geven aan onze bewoners en cliënten. Daarnaast werken er ook veel medewerkers op kantoor. Sythia (33) is getrouwd en heeft twee kinderen van 7 en 4 jaar. Ze woont in Sliedrecht en werkt sinds 1-1-2022 bij Waardeburgh. In haar vrije tijd houdt ze ervan om met vrienden op stap te gaan, bijvoorbeeld lekker uit eten of wandelen. Sythia werkt als medewerker personeelsadministratie op kantoor. We stelden 5 vragen om meer te weten te komen over haar werk bij Waardeburgh.

 

"Ik vind het fijn om medewerkers zo goed mogelijk te kunnen helpen."

Wat houdt je werk in?

“In eerste instantie houd ik me vooral bezig met het in-dienst proces, met verschillende mutaties gedurende de contractperiode verwerken bijvoorbeeld uren- en functiewijzigingen. Er komen veel vragen via de mail en telefoon binnen, die probeer ik zo goed mogelijk te beantwoorden en anders uit te zetten binnen de organisatie. Verder regelen we ook zwangerschapsverlof en ouderschapsverlof van medewerkers, maar ook de uitnodigingen voor vaccinaties en BHV cursussen. Het werk is dus heel divers. De HR consulenten en adviseurs zitten met regelmaat op de zorglocaties en ondersteunen de leidinggevenden. Mocht er dan iets zijn, dan pakken wij de administratieve taken op. We zijn met drie medewerkers op de administratie, waarbij we allemaal hetzelfde werk doen maar wel gespecifieerd een onderdeel voornamelijk oppakken."

Welke kwaliteiten heb je nodig bij je werk en heb je ook uitdagingen?

“Je moet heel alert zijn bij dit werk. Daarnaast moet je gestructureerd en netjes werken, zodat je alles goed op orde hebt. Op onze afdeling werken we alle drie parttime dus als er één iemand iets regelt rondom een medewerker en dat loopt wat dagen door, dan moeten we het wel aan elkaar overdragen. We werken met korte overdrachten zodat we weten wat er speelt. Nu is de uitdaging om alle werkzaamheden en processen gestroomlijnd te laten verlopen zodat we medewerkers en leidinggevenden zo goed mogelijk kunnen helpen."

"Ik vind het fijn om medewerkers zo goed mogelijk te kunnen helpen.
Dat ze je weten te vinden en dat je voor ze klaar staat mocht er iets zijn."

Wat is het mooiste aan je werk?

“Ik vind het fijn om medewerkers zo goed mogelijk te kunnen helpen. Dat ze je weten te vinden en dat je voor ze klaar staat mocht er iets zijn. En als ik alles geregeld krijg zoals ik het voor me zie geeft dat een goed gevoel.”

Hoe ben je bij dit werk en bij Waardeburgh terechtgekomen?

“Ik heb eerst in de zakelijke branche gewerkt dus dat was echt iets heel anders. Bij mijn vorige werkgever gingen ze fuseren, waardoor er wat dingen wijzigden binnen het bedrijf en ik voelde dat ik klaar was voor een nieuwe uitdaging. Vervolgens werd ik door mijn schoonzus getipt voor deze functie bij Waardeburgh. Zij werkte namelijk bij Waardeburgh in deze functie, maar zij vond een andere baan. Toen heb ik haar functie overgenomen. Ik ben blij dat ik bij een zorgorganisatie ben gaan werken. Ik wilde altijd al iets voor mensen kunnen betekenen. In de zorg werken past niet voldoende bij mij, dus toen dacht ik ‘ik ga voor de mensen zorgen die voor mensen zorgen’."

Wat maakt het voor jou zo leuk om bij Waardeburgh te werken?

“Ik vind dat we fijne werksfeer hebben hier op kantoor. Iedereen is gelijk, heeft respect voor elkaar en laat elkaar in zijn waarde. Dat vind ik heel belangrijk en mooi dat dat zo is. Toen ik hier voor het eerst op gesprek kwam, kreeg ik daar een positief gevoel van zodat ik spreekwoordelijk huppelend naar buiten ging. Dus toen wist ik: hier pas ik echt tussen en dit is hoe ik wil dat de mensen met elkaar omgaan.”